Classy School

Hoe meld ik mij aan?

Om je te kunnen aanmelden op Classy, open je de link https://derockschool.classy.school/. Vervolgens kom je op onderstaand scherm terecht:

Online muzieklessen bekijken

Er zijn 2 manieren hoe je kunt inloggen, via e-mail of met je wachtwoord. Hieronder ontdek je hoe deze manieren werken.

Aanmelden via e-mail

Stap 1: Vul je e-mailadres in en druk vervolgens op 'ok'. Het is belangrijk dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt als bij je inschrijving.

Inloggen voor pianoles te volgen

Je ziet nu het volgende scherm en je krijgt een uitnodiging om in te loggen in je mailbox.

Mail verstuurd om de muziekles te volgen

Stap 2: Open je email en klik op de knop 'Log meteen in' en je bent correct ingelogd. Pas op, de link blijft slechts 10 minuten geldig.

Aanmelden bij mijn favoriete muziekschool

We raden je aan om meteen een wachtwoord in te stellen. Hoe je dit doet, lees je hieronder.

Aanmelden met een wachtwoord

Heb je al eerder een wachtwoord aangemaakt? Je kan inloggen door op 'Ik wil inloggen met mijn wachtwoord' te klikken.

Inloggen om gitaarles te volgen

Vervolgens geef je je e-mailadres en wachtwoord in.

Vul hier je gegevens en je wachtwoord in om je muzieklessen te bekijken

Wachtwoord vergetenGeen probleem! Klik op 'Wachtwoord vergeten?'. Er wordt een mail opgestuurd om een nieuwe aan te maken.

Hoe maak ik mijn wachtwoord aan?

Je bent aangemeld via je email. Via de menubalk bovenaan klik je op ‘Je profiel’. Nu kan je de gegevens van je profiel bekijken. Onderaan zie je een knop ‘Stel wachtwoord in’

Profiel van de leerling voor in onze muziekschool

Via deze knop komt je op onderstaand scherm terecht. Je vult je emailadres in en volgt de instructies die je in je mailbox ontvangt.

Maak een wachtwoord aan voor de online toepassing van onze muziekschool

Hoe werkt het startscherm?

Eenmaal ingelogd, kom je op het startscherm. Je krijgt bovenaan een menu waar je kan kiezen welk tabblad je wilt openen, momenteel staan we op ‘Start’. Onder het menu vind je meestal een algemene mededeling van de Rockschool terug.

Online toepassing voor jouw muziekschool

Daaronder zie je jouw lessenreeksen, samen met de dagen dat we jou verwachten. Je kan bij elke aparte les een notitie en bestand bekijken en toevoegen.

Bij afwezigheid is het sterk aangeraden om dit op voorhand te melden, je kan dit doen via de knop ‘Registreer je afwezigheid’.

Hoe meld ik mij afwezig?

Stap 1: je gaat naar het startscherm van Classy.

Online je gitaarlessen bekijken

Stap 2: Je klikt op de knop 'REGISTREER JE AFWEZIGHEID' bij de les waar je op afwezig gaat zijn.

Stap 3 (optioneel): Geef een reden voor afwezigheid en sla dit vervolgens op.

Afwezig voor de zangles

Stap 4: Nadien kan je een bewijs uploaden voor afwezigheid (bv: een doktersattest), klik op ‘UPLOAD BEWIJS’ en stuur het bestand door. Alleen dan kan je recht hebben op een geldige afwezigheid.

Ziekte melden bij je vocalcoach

Let op, als je een briefje upload enkele dagen na dat je jouw afwezigheid doorgeeft, kan het zijn dat we deze gemist hebben. Maak er dan voor alle zekerheid nog eens melding van aan het secretariaat bij je eerst volgende les.

Hoe verstuur ik berichten?

In het tabblad 'Berichten' kun je berichten versturen en bekijken van leerkrachten en de Rockschool. Je kan er ook alle notities van een volledige lessenreeks bekijken.

In de linker kolom zie je 2 kleuren:

• De blauwe spraakballon is voor berichten van leerkrachten en de Rockschool.
  • De Paarse notitieblok toont dan weer alle notities van een enkele lessenreeks.

Berichten:Communicatie met de muziekschool

Notities:

Notities belijken voor je drumles

Hoe werkt de jaarkalender?

Het tabblad 'Je jaarkalender’ toont jou de volledige jaarkalender. Je ziet een opsomming van elke maand van het huidige schooljaar met in elke maand tot wel 4 verschillende kleuren:

• Wit: weekdagen
  • Licht grijs: weekends
  • Blauw: komende en gepasseerde lessen.
  • Donker grijs: onze sluitingsdagen, dat zijn alle schoolvakanties en feestdagen.

Bekijk wanneer je muzieklessen doorgaan.

Je kan op elke dag klikken. Dan zie welke les je hebt en hoe laat je verwacht wordt. Dit is vooral handig bij beurtenkaarten.

Maandplanning gitaarles juni.

{{ popup_title }}